close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בעל מפעל? אתה אולי יכול לחסוף כסף

מערכת שורשט חשוון, תשפג03/11/2022

באמצעות זיקוק מתכות יקרות אפשר לחסוך סכומי כסף משמעותי לבעלי מקצוע שעובדים עם אותן מתכות. איך עושים את זה?

תגיות:
צילום: freepik
על מנת לזקק מתכות יקרות כמו כסף (AG) וזהב (AU) יש צורך בתהליך מורכב. באמצעות זיקוק מתכות יקרות אפשר לחסוך סכומי כסף משמעותי לבעלי מקצוע שעובדים עם אותן מתכות. כבר אלפי שנים שמתכות יקרות הן חלק גדול בתעשיות השונות. בימינו משתמשים בהם צורפים, בתחום הרפואה, לייצור מכשירי אלקטרוניקה וגם באוניברסיטאות ואפילו בתעופה וחלל. מיחזור וזיקוק מתכות יקרות משמש כל יצרן, בין אם זה צורף או מפעל ייצור.על ידי הזיקוק נוכל לקבל מתכת טהורה מוכנה לשימוש תוך זמן קצר ואפילו לתרום לאיכות הסביבה. דבר משמעותי ובעל ערך רב לאנשי המקצוע הוא שתהליך הזיקוק, מממן את עצמו מתוך המתכת
צילום: freepik
הממוחזרת וכך זה משתלם!

בואו הכירו את התהליך שעובר הזהב שלכם עד קבלתו חזרה בצורתו הטהורה:
כסף, פלטינה, פלדיום, וכמובן – זהב אלו המתכות היותר נפוצות, שנמצאות בשימוש תעשייתי ואותן ניתן ורצוי למחזר. המתכות היותר נפוצות הן זהב וכסף. קיימים לא מעט יצרנים קטנים וגדולים שעדיין לא מודעים ליתרונות במיחזור וזיקוק של מתכות יקרות . בתעשיות אלקטרוניקה לדוגמא הפחת בזהב מתהליך הייצור, נמצא בריכוז גבוה מאוד ומי שלא יודע איך ומאיפה ניתן להשיב את הזהב עלול להפסיד הרבה מאוד כסף.

אז איך עושים את זה?
השלב הראשון- שריפת אורגנים, מפרידים בין כל הפסולת המתכתית אל יתר החומרים האורגנים באמצעות שריפה. אחרי שנשרף נוציא אתא הברזל המזוקק עם שימוש במגנט. בשלב השני- בשלב זה אנחנו מחליטים האם אנחנו טוחנים את הפסולת לאבקה או שאנחנו מבצעים יציקה. הלקוח בוחר והתהליך הזה יכול להיות למול עיניו.

שלב שלישי – מבצעים מדגם. המדגם מאפשר לנו לדעת מה החלק היחסי של המתכת היקרה . אנו נכניס את המדגם לבדיקה במעבדה, לזיהוי של האחוז המדויק של הזהב או הכסף.

שלב אחרון- זיקוק. ישנן דרכים שונות לביצוע זיקוק, בקצרה נוכל להגיד שהמטיל או האפר עוברים זיקוק, שם אנו מפרידים את סגסוגת המתכת ומפרידים את הזהב והכסף לחוד לתצורה של גרגירים.

ישנן חברות רבות אשר מבצעות את השירות הזה לזיקוק מתכות יקרות. חלקן יגיעו עד אליכם לעסק בעוד שאחרות יבקשו שתגיעו אתם אליהם. לכל חברה השיטות והדרכים שלהם לביצוע העבודה. אבל מה שחשוב הוא שבמידה ואתם עובדים עם מתכות יקרות כמו כסף או זהב, סביר מאוד להניח שיש לכם במפעל פוטנציאל לרווח נוסף, שאולי אתם לא מודעים עליו. התייעצו עם חברה לזיקוק מתכות יקרות וגלו האם הכסף נוזל לכם בין האצבעות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה